oh sunny day

 
Jag är så trött att jag knappt kan hålla ögonen öppna, men tänkte ändå slänga in ett inlägg och visa att jag lever. För det gör jag, väldigt mycket. Skolan idag var kort och tråkig, gick 5 km (lovar att det är mer) på idrotten nere vid strandpromenaden och efter skolan åkte jag hem till älskling och kom hem därifrån för exakt 19 minuter sedan. Nu ska jag få lite skönhetssömn och drömma om min kärlek. Sov gott.


!

asså jag är så jävla kär!


"if you stop for a fikabreak"

                        
Måste säga att skolan var extra dryg idag, särskilt eftersom vi fått megaläxor på nästan alla lektioner. Efter skolan stack jag, helena, lykke, kelly och stina in till stan (eller ja, vi stannade i stan eftersom vi faktiskt går i skolan där). Satte oss på waynes och fikade, kollade underbara underkläder och jag köpte äntligen mitt gymkort. Kom även hem med 3 tröjor, men ska lämna tillbaka 2 av dem. Åh, måste lära mig att börja prova kläderna i affären. Nu ska jag nog äta middag, alternativt mumsa upp det sista godiset och sätta mig och plugga lite så allting inte görs i sista minuten.

en liten lista såhär på kvällskvisten.

Du heter: Felicia Larsson.

Smeknamn:
Fiffi, Flisan, Felle.

Låt som när du är ledsen sörjer till? Kungsholmens hamn - Melissa Horn, Auld Lang Syne - satc filmen.

Beroende av: kärlek.

Vad tror folk om dig? Jag vet inte riktigt, folk tror så mycket.

Stämmer det? oftast inte.

Vad får du oftast komplimanger för?
min rumpa, mitt hår innan.

Hur imponerar man på dig? jag älskar snälla människor. Kan vara om någon leker med ett främmande barn på bussen eller om ett butiksbiträde är trevlig och behandlar mig som en normal människa och inte som någon störig tonåring. Sånt gillar jag.

Brukar du skratta för dig själv? ja, senast för några minuter sen till någon reklam.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: "Ja det ska vi nog kunna fixa :) får snacka sen på msn blir lättare <3"

Var bor du? Malmö.

Trivs du där? Trivs och trivs. Hade nog hellre bott i tex stockholm.

Har du haft sex idag: ja.

Hur svarar du i mobilen: "hej"

Vem ringde du senast?: nicole

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: att ja hon kunde ta med popcornen från köket till mig

Antal timmar sömn inatt: inte många, hehe.

Sov du ensam: nej.

Brukar du komma i tid: oftast, kommer jag inte i tid får jag panik.

Hur känner du dig nu: riktigt, riktigt lycklig.

Vanligaste färg på dina kläder: svart.

Vad tycker du om fötter: fint på fina personer.

Vad saknar du: någon som håller om mig inatt.

Hade du en bra kväll igår: absolut.

Favorit dryck på morgonen: apelsinjuice!!

När brukar du oftast gå och lägga dig: runt 12 på vardagar.

Är du blyg?: Jag är lite mitt emellan. Ibland är jag jätteblyg och ibland skiter jag blanka fan i vad andra kommer tycka om jag öppnar munnen.

Sysslar du med någon idrott: nej men ska börja träna i veckan.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: inte kärlek, men attraktion.

Har du spytt offentligt: många gånger.

Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: haha, ha sex!

Är du nöjd med ditt liv: nej, det är jag inte men det kunde varit värre.

Är du bortskämd: Nej det tycker jag inte.

Vad gör du i morgon: går i skolan.

Vad är det värsta du vet?: falska människor och myttare. Smileysarna "xD" och ":P" också.

Har du bra vänner och äkta vänskap?: Det där har varit en liten rollercoaster detta året, men måste nog säga ja.

Vad är det finaste du fått?: ett par röda, klackade lackskor från coop forum när jag var 8 av min mormor. Det var det vackraste jag någonsin sett.

En speciell dag du minns: Finns så många. 2 april.

Du samlar på: vackra skor och nagellack.

Vem ringer du när du är arg/ledsen: ingen. Vill helst vara för mig själv när det händer.

När grät du senast: gud, jag kommer inte ihåg. Är så lycklig nu att det inte finns i mitt huvud.

Vad skulle du göra om du vann en miljon: bjudit med min pappa på en rundresa i usa.

Vill du gifta dig: om jag vill!

Vill du ha barn: iallafall ett!

Är du musikalisk?: haha nja, vet inte om man kan räkna mina soloframförande i kyrkan framför hela skolan i 4an och 5an som att jag är musikalisk..

Vad dricker du helst när du är törstig: vatten.

Bor dina föräldrar tillsammans: nej och hade dessvärre aldrig kunnat se de leva tillsammans framför mig.

Har du någon gång gråtit dej till sömns: fler gånger än jag vill erkänna. Jag gråter väldigt lätt.

Biter du på naglarna: det händer men försöker vara duktig.


Hemmakväll och rutigt


Fastnar ju absolut inte på bild idag så låter godispåsen som älskling så snällt hade köpt igår tala för sig själv. Sitter och pluggar som in i bomben och är nu klar med hela veckans läxor, skönt som fan. Jag håller på att dö av hunger då jag bara ätit frukost idag (ja, och godis dårå). Men nu känner jag att det börjar lukta alldeles ljuvligt i huset här eftersom det är kyckling, potatis och gräddsås.

Skänker även en liten tanke till lykke ♥


me n my baby


Ikväll kommer min älskling hit (ååhhhh som jag har saknat honom, han ska få största pussen nånsin typ). Bjuder på denna bilden som egentligen inte skulle bli så, skulle skicka bild till älskling när han var på fotbollsläger (därav bhn, hehe raowr). Men som det kan gå. Ikväll ska vi äta struts, uäh. Men först ska jag hoppa in i duschen och ta på mig mina finfina underkläder. Köper nya hela tiden men det finns ju så fina som bara måste bli mina. Puss! ♥

det doftar regn.

 
Somnade precis till med datorn i knät och msn konversationer in action, och ändå är jag så trött så jag vet inte var jag ska bli av. Tassade upp från sängen och öppnade min altandörr och fönster och tassade tilbaka. Hörde plötsligt ett smattrande på trädäcket och kollar ut. Regn. Så jävla härligt med regn idag. Åh detta gjorde mig så glad att jag för en stund glömde alla mina 4 läxor till nästa vecka. Nu ska jag borra ner mig ännu djupare i alla kuddar och mitt fantastiska duntäcke och se på filmer hela dagen.


TEDDYBEARS




DUUUUUUDE! Igår var helt sjukt. HELT SJUKT. Kom in till malmöfestivalen vid 8 och träffa några trevliga ystadbor som vi hängde med till öltältet. Väl där hittade vi några soffor (där satt tyvärr redan några killar men vad gjorde det liksom?). Det tog inte så lång tid innan vi fattade att de var döva, allihopa. Ändå satt vi där i säkert 1 timme och kommunicerade så gott det gick, riktigt härliga snubbar. Vi gick sen vidare till Stortorget där Teddybears skulle spela. Hade aldrig hört talas om de men fyfan vad det var coolt! Åhh vad jag inte ångrar att jag gick dit och såg dem!! Det blev ju inte mindre coolt att de hade björnhuvud på sig, en stund var det ena helt täckt av speglar så det såg ut som en discokula. Aahhh, fler kvällar som denna, tack så mycket!

Nu ska jag skagen mackor för av någon anledning vaknade jag såhär tidigt idag. puss.


sand baby, sand






När jag hämtade barn på dagis innan satt jag och försökte få med pojke hem från sandlådan. Lät honom leka lite till i sanden medan jag såg på då han inte var redo att gå hem. Då kommer en annan pojke helt från ingenstans, tar spaden full med sand och häller över mitt hår. Första impulsen var bild 1 då jag ville döda honom (snygg mun jag fick till på den bilden, va?). Andra impulsen var bild 2 då jag bara ville döda honom fast lite mildare och inte med stryptaget jag har på första bilden. Sista impulsen - när jag hunnit samla mig - var ledsamhet. Jag har ju 1 kg sand i håret medan han lugnt kommer springa hem och kolla på bollibompa och inte ha ett problem i världen. Jävla unge.


Love


Jag hade kunnat skriva tusen ord om kärlek. För det är så underbart när det är bra och ett sånt jävla helvete när det är dåligt. Inget i världen kan få oss att känna så mycket som kärlek. Det första smset, den första pussen, den första gången du inser att du älskar honom. Men också det första obesvarade smset, det första bråket, den första gången kärleken inte verkar vara besvarad. Det finns så mycket och det är så stort att det lätt går fel. Kärlek är så skört och man måste vara försiktig när man hanterar det. Det är lätt att glömma bort att kärlek är som en blomma. Man måste vattna den och prata med den för att den ska fortsätta leva.

Just nu är min blomma odödlig. ♥

windy.

Sitter hemma hos kelly efter en sjukt onödig skoldag. 2 inställda lektioner vilket resulterat i att jag haft geografi och ja, det var allt typ. Vi ska snart röra oss in mot stan eftersom det är nrj ikväll, yeeeah. Kommer bli kul om det slutar blåsa, asså fyfan vad det blåser. Och sitter på kellys rum utan värme, brrr.
We'll talk later. ♥

mina favoriter.

                    
Tänkte tipsa om mina absoluta favoritprodukter när jag ändå undviker storstädningen.

1  Nivea gentle cleansing cream wash. När du tvättat bort sminket med den är huden superdupermegamjuk
2  Maybelline dream satin liquid foundation. Gör huden jätte jämn och fin
3  Max Factor false lash effect mascara. I've found my love är allt jag säger


one two three.

  
Såhär kul kan man ha med en webbcam. Idag har jag varit helt svartklädd från topp till tå, men svart är fint så det är faktiskt okej. Rätt uppenbart att hösten är här så det är inte omöjligt att en halsduk åker på imorgon. Åh älskar hösten (-blåsten) nästan enbart för att man får ha mössa (jag älskar mössor) och vantar (jag ääälskar vantar). Har förresten köpt en helt underbar smink remover och foundation som gör att jag nu har världens dockhud. Nu måste jag storstäda. <3


END OF SUMMER


1. Kvittot
2. Gammal gubbe på melissa (som tack och lov drog upp kallingarna när jag skulle ta bilden)(låt mig tillägga att han var full och hade en tröja där det stod "Jesus loves music" eller något sånt)

Det är rätt roligt vad mycket olika människor det finns. Ullared fullkomligt kryllar av knäppisar och TV-team och malmöfestivalen bara kryllar det av människor så man undrar var fan alla kommer ifrån. Imorgon börjar skolan och jag orkar inte riktigt det. Ska även köpa mitt träningskort på Forum så det drar väl igång nu till hösten också. Rutiner - hatkärlek på det allstå.

Nu ska jag sova för jag har varit up and running utan att i princip sitta ner i 15 timmar nu. Jag saknar min älskling som jag bara vill skriva massa underbara saker om men som jag faktiskt håller för mig själv. Idag iallafall. Puss!

Melissa



Vilken dag! Vaknade motvilligt 07:00 och åkte och hämtade vår hyrbil och började köra upp till Ullared, med ett stopp för pastasallad såklart. Var där inne i några timmar och proppade sen bilen full med diverse skitgrejer. Åkte sen hemåt, fick stå i kö på motorvägen och körde vilse i Skrie (?) för att hitta en annan väg till Malmö. Till slut kom jag dock hem till mamma och då fick jag kasta i mig maten och sen 10 minuter senare åka upp mot stan och malmöfestivalen där vi skulle se Melissa Horn. Och fyyyyyy faaaaaaan vad bra det var, har nästan fortfarande gåshud. Underbart. Underbar dag.

happy


Om jag var trött igår så är det ingenting mot vad jag är idag. Igår var det först tjejmiddag och sen fest hos Kelly. Så jävla kul var det, särskilt på slutet! Idag vaknade jag och älskling upp hemma hos mig, lagom sega. Men innan jag stack till kellsan åkte jag och familjen inom stan en runda och jag hittade både ny jacka och väska. När jag vaknade var jag så SJUUUUKT sugen på pasta och ostsås med lövbiff, jag tror aldrig jag varit så sugen på någonting i hela mitt liv. Så när familjen kom hem från kalas för någon timme sen meddelar de att det blir just den maten. Asså. Den lyckan i min kropp då.

Ikväll skulle jag egentligen hem till Lykke för samma grejs, men imorgon ska jag till Ullared (iiih) och vi ska köra 7 så får skippa det. Nu ska jag äta!!!11!!!!111!11

Hello Heaven


Fy fan vad jag är trött. Vaknade kl 8.15 av att min lillasyster kommer in i rummet (hon har äntligen lärt sig att öppna dörrar) och börjar plocka runt bland mina saker och fråga mig ca 10 gånger var min andra syster var. Så nu ligger jag här, död.

Audrey



Har precis sett Coco avant Chanel. Det är nog femte gången jag ser den filmen för den är så jävla fin. Och Audrey Tatou är nog den vackraste kvinnan jag sett i hela mitt liv. Nu gillar (älskar) jag ju killar men hade jag gillat tjejer, då hade den där damen varit min. Älskar henne i Amélie de Montmartre också, den är också så fin. Förmodligen hon som gör de fina. Har ni inte sett de två filmerna så gör det, bums!


freeze phone

  
På något sätt lyckas jag alltid komma åt någon knapp på min iphone som fryser skärmen och tar en bild. Jag tror att jag har ca 7 sånna här bilder och 300 svordomar som skrikits när de tagits, haha. Nu tittar jag på one tree hill och ska äta lite glass. Puss!


legs

Foto:
Hej. Idag ska jag till min farmor och mysa lite innan jag åker till mamma som jag inte sett på några dagar. Bilden påminner mig om att jag absolut måste få lite sol innan skolan börjar, alltså på måndag. Ah.

höst.


Regn. Jag älskar regn. Det är tyst och stilla. Det sköljer bort oreda och hemskheter och efterlämnar en blank sida att göra lite vad man vill på. Precis som hösten. Det blir en chans att börja om, from scratch liksom. Det är därför jag älskar hösten så mycket. Det vilar något magiskt över hösten, håller ni inte med?

kabel



Min pappa fyller år idag och det ska firas med take away från Jensen (min present), han vet inget än dock. I detta mörka höstväder myser jag till det i min nya tröja från h&m, köpenhamn.

Ida Sjöstedt

Ida Sjöstedt 1

1
Av någon anledning verkar de inte visa visningarna från sthlm fashion week på nätet detta året, vilket gör att jag får dregla över bilder. Än så länge tycker jag att Ida Sjöstedt haft de absolut vackraste kläderna, jisses. Kolla bara klänningen i mitten på första bilden, så sjukt jävla vacker.

Monday



Nu är det bara en vecka till skolan börjar. DIE MOTHERFUCKER DIE. Typ. Jag är jätteuttråkad och riktigt irriterad över att det dragits skatt på min lön, hela 1700 kr till ska jag ha. Har tankar på att dra in till köpenhamn igen, nu innan skolan börjar. Ja. Det blir nog så någon dag.

Mmmm


Har precis vinkat av elias och ska snart åka iväg och vara barnvakt. Igår var vi i köpenhamn och hade det mysigt. Kom hem med 2 set underkläder som båda var för små, riktigt lyckat. Jag har en väldig craving på marabou mjölkchoklad så det blir nog en liten tripp till affären innan jag ska jobba... Puss.

Köpenhamn

¨


Idag har jag varit i Köpenhamn sen klockan 10 imorse. Vandrat Ströget runt i tunna ballerinaskor som gjort att jag velat såga av mina fötter. Köpte ett par FANTASTISKA skor, ca 900 sek gick det dock på. Men det är de värda. Det blir ju inte sämre av att man kommer hem och möts av Elle, nybakat Foccacia och grillat kött. Förmodligen ska jag tillbaka till Köpenhamn imorgon men min elias. Åh vad jag älskar cph!!

lät du henne komma närmre, var hon vackrare än mig?


Har precis fått reda på att melissa horn kommer till malmöfestivalen, hur mycket lycka!! Annars så ska jag snart äta ostbricka och ta en hääärlig dusch. Kanske blir ett köp från topshop också, deras väskor är ju to die for. puss.

måndag.




(Som första bilden demonstrerar så har det gått lite snett med mitt ögonbryn. Jag har skitit i att noppa de hela sommaren för att få någon slags kontroll över de och när jag sen noppat ena ögonbrynet insåg jag att jag inte ville ha så smala så jag sket i att ta andra. Ser för jävligt ut och jag medger nu att jag måste noppa det andra också. Fan.)

Jag vet att min uppdatering här inte är så bra. Men min dator bara slutade funka i några dagar och sen funkade inte mitt liv riktigt osv osv. Jag har blandannat varit på bakken, bråkat, gråtit, shoppat, skrattat, älskat, ätit alldeles för mycket glass och bara njutit lite av sommaren. Idag åkte vi in till mobilia en timme och jag brände 800 spänn. Huh liksom? Men det är okej ibland. Jag är glad.


RSS 2.0