love is amazing.


jättelyckat försök till fin bild...

Min helg har varit underbar. I fredags hyrde vi youth in revolt, i lördags vaknade vi upp till en brakbrunch med bacon, äggröra, american pancakes, nybakta bullar och annat gottigt, åt sedan kinamat och lite senare såg vi en djävulsk romans och åt nachos med ost och salsa. Idag vaknade vi upp till nybakta scones, kände oss lite rastlösa och åkte in till stan och åt och myste. Nu ska jag sova och sakna min fina pojkvän som min säng känns så fruktansvärt tom utan. ♥

SATURDAY

Sitter här med min pojkvän och funderar på vad vi ska göra. Blir det middag ute eller bara middag hemma? Vi får se helt enkelt. Ha en underbar lördag!

fredagsmys

ÄR HELT DÖD. Sov på svenskan, sov när jag kom hem, halvsover nu. Men nu är det äntligen lov, som jag har längtat. Ikväll ska jag träffa min pojkvän och äta tacos och godis med min minsta lillasyster. Mys.

g'day


Är helt död efter 4 timmars barnpassning med 2/2 ungar som kissade på sig medan 3-minuters pastan stod och var klar på spisen. Fy. Imorgon har jag bara en kort retorikuppgift och sen är det fantamej lov. Aldrig har jag längtat efter ett lov så mycket. Idag ska jag lägga mig tidigt och sova som in i helvete, ja gud vad skönt! Fast ska nog ta mig något att äta först, har inte ätit middag..

regn.

Hej cupcakes.

Sitter med genomblöta strumpor och känner att jag håller på att bli sjuk. Det ösregnar, jag har inget paraply och har retorik på Latin så jag bara välkomnar en förkylning i princip. Åt precis rostade mackor med gräddost, glömmer bort hur gott det är. Imorgon har jag ekonomiprov vilket betyder att denna kvällen ska jag plugga, plugga och sedan plugga lite till. Puss.

Tisdag.

Invigde mitt nya halsband idag. Känner mig så fin i det. Det var även brandövning precis när vår första lektion började idag så dagen har gått jättesnabbt. Nu ligger jag helt utmattad i min säng och väntar på min pojkvän som kommer hit närsomhelst. Oh damn, nej blir en tupplur först.

Congratulations!

 
Idag fyller min lillasyster 7 år, så stora gratulationer till henne! Hon är nästan exakt 10 år yngre än mig, haha.
Finaste Elin med sin buildabear. GRATTIS! ♥

statement?




Kom hem med det här urfina halsbandet och rosettringen från h&m. Köpte dock ringen i en storlek för stor så får se vad jag gör med den.. Har varit en riktigt dålig dag, men ibland får man faktiskt gråta (därav det flammiga och osminkade fejset). Tror det är mina p-piller som får mig att ha pms 9/10 dagar. Får byta känner jag, annars kommer detta inte sluta bra.
Ikväll ska jag inte plugga någonting alls. Får ta det imorgon och på onsdag då jag har prov på tors och stor matteläxa på ons. Istället ska jag ta och läsa engelskboken som verkar grymt bra, tända lite ljus och göra varm choklad med tekakor. Hoho vad mumsigt.

sunday i hate you


Här sitter jag nyduschad och glansig pga ansiktsmasken jag bestämde mig för att prova. Kan ana att det är såhär kvinnor som nyss gjort Botox känner sig då jag absolut inte kan röra ansiktet. Hela mitt skrivbord är belamrat av geografipapper. Provet imorgon kommer gå SÅ JÄVLA DÅLIGT så det är sjukt för jag förstår verkligen inte vad det är vi har prov på då allt är i en enda röra. Bara 1,5 år kvar till studenten, jag får hålla ut.

Kom hem från elias för några timmar sen. Igår var vi hemma och kollade skräck och gangsterfilm hos albin med lite personer och idag har vi bara sovit. (och han har överröst mig med pussar och kramar för att jag ungefär halva dagen suttit och sett ut som om jag sålt smöret och tappat pengarna. Har bara varit på uruselt humör och ja, totalt sket i hans försök att vara med sin flickvän. Får gottgöra det nästa helg.)

Nu ska jag begrava mig i den lite för stora högen av totalt onödigt geografiskit och tvätta bort min sura min. Bokstavligt talat.

bring it to me baby, aha aha


Nu sticker jag iväg till svedala för saw-marathon hos någon albin. Ha en fantastisk lördag!

smile for saturday




LÖRDAG! Bästa dagen på hela veckan. Jag har redan hunnit vara iväg på triangeln med familjen och myst. Köpte lite ljus och ljusstakar. Igår var jag på tjejmiddag hos emmy efter att ha stressat runt som en dåre i stan. Ikväll ska jag träffa min pojkvän som jag saknar så. PUSS.

friday

Hej sockertoppar.

Bloggen hamnar lite åt sidan då jag har absolut ingen tid just nu. Skulle behöva ca 5 timmar extra på dygnet. Just nu har jag spanska och sen när jag slutat så ska jag handla present till emmy som fyller år idag! Vi hörs lite senare, puss!

it has to go down to go up

Hej finisar.

Vaknade på ett skitbra humör som varade fram till lunch då allt rasade. Åkte hem och la mig under täcket och hann se ett satc avsnitt innan jag somna i tre timmar. Det är så ironiskt, för igår mådde jag så sjukt bra och idag känns allt skit rent ut sagt. Imorgon är det exkursion i skolan så vi ska vara ute i naturen hela dagen. Jag ser fram emot matsäcken, gifflar, oreos och plättar. Ska försöka mamma att göra sin himmelska pastasallad också. Det är något av det godaste jag nånsin smakat.

Ikväll ska jag bara titta på satc, läsa geografi och äta pannkakor. Nya tag imorgon.

I FEEL GREAT!!!11!!1!!!!11


Jag är så jävla glad idag. Mitt liv är härligt. Jag trivs med att vara mig.

the weekend is over.

Också har jag bytat design igen. Jag säger ju det, när jag har tråkigt får jag för mig att mixtra med saker jag inte kan. Denna helgen har jag bara träffat min pojkvän. I fredags åt vi först tacos, sen åkte vi in och hyrde en film och köpte daimtårta. Igår lagade jag mat till honom (pasta med lövbiff och ostsås. Himmelskt.) och sen mumsade vi i oss resten av daimtårtan innan vi gick in till grannen och passade deras barn Leo. Efter att elias åkte hem har dagen spenderats liggandes i min säng, läsa igenom arkiv på gamla favoritbloggar, bläddra i senaste elle uk-tidningen på typ 600 sidor och druckit coca cola. Nu ska jag snart äta söndagsmiddag med min familj. Puss.


hej torsdag

Fick tillbaka mitt spanskprov from hell idag. 3 poäng från mvg, KAAA-CHING! Såå sjukt. Är så glad! Vra barnvakt en timme innan (lönt?) och ska snart äta middag. Idag har jag studsat runt i ett linne jag sytt själv. Jag är rätt bra ibland faktiskt.


hej

OKEJ jag är inte speciellt aktiv på denna bloggen längre. Men jag har inte mycket intressant att skriva. Har ca femhundra tal till retoriken varje vecka, plus en vrickad företagsekonomilärare, matte jag inte fattar och engelska som börjar bli lite väl lätt och tråkig samt så mycket geografi att jag undrar om någon i världen faktiskt vet allt det utantill. Idag höll jag tal där jag visade upp de plaggen jag sytt, gick nog bra tror jag. Igår bakade jag kladdakaka som jag ska avnjuta ikväll tillsammans med nya numret av Elle. Ska fira att jag inte har fler läxor denna veckan, för första gången denna terminen. PUSS.

saturday hello

Det är lördag och solen skiner, jag passar min lillasyster som matar mig med kakor hon bakar av lera och jag ska träffa elias!! Ikväll blire nämligen bio och sånt myspys. Igår blev det The Shining och The Grudge 2 hos stina, ytterst trevligt. Nu ska jag fortsätta måla mina naglar och njuta av denna dagen. Puss.


FREDAG


(hahah skulle ta en bild men så fråga mamma mig nånting och jag svarade aningen surt precis när bilden togs..)
Efter en minst sagt problemfylld och dramafylld vecka pustar jag ut och totalnjuter av att det är fredag. Idag ska jag kolla skräck hos stina med dudes och imorgon ska jag äntligen träffa min pojkvän. Vi har studiedag på måndag OCH DET ÄR BARA SÅ JÄVLA HÄRLIGT.

flum flum

Köpte mina älsklingsjeans idag. Eller ja, de sitter sjukt bra iaf. Kostade dock 500 och köpte en sjal för 100 så får ta det redigt lugnt med ekonomin resten av månaden. Greeeat. Har precis skrivit klart mitt retoriktal om Ray Bans och gjort matteläxan i form av att ha kopierat alla svaren från facit. Har ingen ork att göra matten då jag råpluggade det inför provet för nån vecka sen.

Andra saker som stör mig idag är att folk (läs: pojkvän) gör små irriterande saker (snarare inte gör), men är samtidigt så fruktansvärt gullig att man liksom inte kan vara sur på honom. Känns bara lite, ååh. Ni vet.

Nej nu ska jag sova och dränka mina sorger i vatten, för det är det enda i matväg jag har nära mig när jag ligger nedbäddad här. Hejdå mina pussgurkor. (haha vilket SJUKLIGT fult ord.)

SUG

Håller på att få ännu ett breakdown av allt plugg som måste göras. JÄVLA SPANSKA, SKJUT DIG SJÄLV DIN JÄVLA HORJÄVEL! Ungefär så känner jag just nu angående min spanska. Har gjort företagsekonomin och skickat in den, men har fortfarande matteuppgifter och ett retoriktal som ska skrivas till på onsdag. Yeeey.

Ååh får sån jävla damp. VILL SLÅ NÅGOT RIKTIGT HÅRT FÖR JAG PALLAR INTE MED MALMÖ JÄVLA BORGARSKOLA MER!

chocolatiere

Nae nån kladdkaka blev det inte, utan åkte istället med mamma till ikea där vi mumsade på wienerbröd och köpte ljus. Nu måste jag sätta igång med mitt retoriktal till på onsdag innan vi ska äta efterrätt i form av italiensk chokladglass, mumma!

chocolate cake.

Hur kan jag vara så jävla trött hela tiden? Ligger här och dör och vill inget annat än att sova i 100 år. Igår såg jag film i västra hamnen och det var sjukt trevligt. Fram till att stina sa att vi skulle se exorcisten, dvs. Har ett enormt storts shoppingsug men alla har redan sin söndag planerad så får väl ligga här i min säng och göra ingenting. Känner huvudvärken frodas också och det gör ju att jag bara vill skjuta mig själv här och nu. Ska nog ta och baka en kladdkaka faktiskt, ja så får det bli.

PS. Min bästa kompis kellys pappa vann precis 9 miljoner på tv4s triss. Hur sjukt? DS.

sleeping beauty

'
Elias sladdade hem för en stund sen efter att ha sovit här och snart ska jag bege mig iväg till Helena där det vankas filmkväll. Mys. Jag är så satans trött och har ändå sovit så sjukt mycket. Somnade halv 1 igår, gick upp och åt frukost med familjen vid halv 11 och sen somnade vi om och jag sov till 13.40 då elias väckte mig. Den jäveln. Ska nog ta en liten tupplur nu så jag inte somnar ikväll, har en tendens att göra det till filmer. PUSS!

RSS 2.0