Today I have

Idag har jag:

- Tagit fullkornsbröd till min sub för första gången någonsin
- Powerwalkat (fancy) 6 kilometer
- Inte smakat på en hel skål med godis som stod framför mig när jag var barnvakt
- Pratat sex och relationer i skolan
- Febrilt kollat på min telefon efter ett sms från min pojkvän
- Fått ett sms från ovanstående först halv 5. Kändes sådär
- Läst hundratals bloggar och har rankat mina favoriter. Kan ta det i ett annat inlägg
- Druckit te med en sockerbit istället för 3
- Skrivit detta inlägget i en halvtimme nu för det har inte hänt så värst mycket idag.
- Puss.





vackra bilder gör en glad.

Tumblr_lfe32fd6op1qgwb96o1_500_large

Tumblr_lcpurvtaki1qdu0f4o1_500_large

Tumblr_lfn4s5hxjm1qb6jeto1_500_large

Tumblr_lfn2k62kdg1qbtspxo1_500_large

Tumblr_la6r95dkmj1qbylyco1_500_large

Tumblr_lfn3wv12cr1qg6z6no1_500_large

Tumblr_lck2s3pqfz1qeuw8xo1_400_large


Mina favoritbilder på weheartit.


jag är tjejen med för mycket tankar.

Jag tror att man kan vara lycklig och må skit samtidigt. För det är lite så jag känner mig. Jag känner att jag inte har någonting att se fram emot i framtiden. Alls. Att det finns väl ingen mening med att lilla (stora) jag klampar omkring här på jorden och inte fyller någon funktion. Folk går vidare med sina liv, gör nya saker medan jag står kvar och stampar med samma nedgående ögonfransar och lite för kramgoa lår. Det värsta av allt är väl att jag har slutat att ha förväntningar på saker. Jag har inga förväntningar på denna helgen, jag har inga förväntningar på alla hjärtans dag och jag har inga förväntningar på sommaren. Jag kan hitta så mycket fel med mig själv att det är det enda som tar upp hjärnutrymme. Jag önskar att jag var en sån som bara kunde totalälska allt med sig själv men jag är inte det. Och det är oftast det jag mår skit över. Jag älskar min pojkvän till döds och han gör mig så lycklig. Men samtidigt som han gör mig lyckligast i världen så mår jag ändå skit över mig själv. Det är så med mig. Hur bra jag än mår och hur lycklig jag än är så finns det alltid en röst inom mig som liksom väser i mitt öra att jag inte förtjänar att må bra och undrar varför min pojkvän vill ha mig när det finns så många andra vrålsexiga tjejer. Jag kan skriva allt detta för att det ändå bara är sex personer som läser min blogg per dag. Jag kan också skriva detta eftersom jag kommer må bättre senare. Det gör jag alltid.


with ruccola and walnuts

Jag lagade tomatsoppa åt familjen till middag. Nu ska jag snart möta upp min prins för biomys innan ännu en stressvecka sätter igång. Kram.


Less is more.

Till lunch idag bestämde jag mig för att värma upp lite ostsås från helgen. Lägg till lite strimlad lövbiff och detta är min absoluta favoritmat. Till det kokade jag upp min nya favoritpasta, skruvar med extra skruv.




Himmels vad gott.

tillfreds.

Igår blev det en tripp till staden och hemlagad pizza och idag åkte jag och älskling till västra hamnen. Gick runt lite och köpte en fika som vi åt på bryggan. Mysigt. Nu har jag powerwalkat en runda och vidare hem till pappa. Vi ska snart äta fajitas! Satan vad det sitter fint en söndag som denna.

när alla andra sover.

Det känns som om resten av Malmö sover och att det är som den där tidiga morgonen jag tog foto på för några dagar sedan. Mörkt och hemligt. Jag vet att om jag kikar ut genom persiennerna så möts jag av ljust januariväder. Elias åkte för en stund sedan, innan jag knappt hann vakna. Han skulle till Köpenhamn och jag känner ett stänk av avund eftersom jag älskar den staden. Det ligger alltid en förväntan i luften när man vaknar på lördagar. Man är helt fri att göra precis vad man vill. Jag tar en paus och känner efter vad jag vill göra idag. Men det är svårt att komma på något när man tror att det är natt fortfarande. Känner doften av bacon från köket så dagen får börja där.

 

Jag skriker men inget hörs

Denna dagen har slutat sämre än vad den började. Ni vet den känslan när man känner för att bara ställa sig och skrika och riva och slåss och flippa ut för att man bara orkar inte mer. Den känslan hade jag idag. Ett djupt andetag senare hade den gått över lite.


Såhär mörkt var det när jag gick till bussen imorse. Mysigt och det känns som inget annat existerar än jag.


Jag åt en kanelbulle till frukost. Ibland får man det.


Och drack varm choklad och snodde några tuggor muffins.

Onsdag.

Hade nästan glömt hur bra hans läppar smakar och hur härligt fjärilar i magen är.


Starting over - yet again

Vet ni vad jag har kommit på? Det är ingen som bryr sig om vad jag gör på dagarna. Jag vet om det. Så varför skriva om det. Denna bloggen är min. Mitt lilla krypin där jag kan skriva vad jag vill. Så jag tänker göra det. Och ja det kanske är lite pinsamt (särskilt eftersom elias nu vet om denna. Hej älskling!). Så nu ser vi hur detta blir, okej? Jag håller tummarna för något bra. Kanske tråkigt för många, men sålänge det inte är tråkigt för mig så bryr jag mig inte så värst.

Sunday

Igår åt vi på en kinarestaurang, kycklingspett i jordnötssås med ris. MUMS. Sedan köpte vi lite godis och gick tillbaka hem till elias och tittade på Morgan Pålsson och sedan Supersugen. Nu står han och lagar mat till sig själv eftersom han tvunget ska ha tonfisk i som jag hatar. Ska snart röra mig mot bussen och åka hem. Ikväll börjar andra säsongen av Solsidan och jag längtar sönder!

Friday night

Ciao bellos.
Igår var jag på en dötrevlig tjejmiddag hos Stina som fyllt 18 där det serverades trerätters och mycket skratt. Efter det åkte jag och Helena till Kalle på fest och jag som hade tänkt ta bussen hem vid 00.30 stannade istället till 3. Fun fun. Nu sitter jag hemma hos min pojkvän och väntar på att han ska äta upp sin frukost (?). LATER.

TGIF

Hej hej hej.

Dagen har gått snabbt och smärtfritt tillskillnad från igår. Oförberett läxförhör på engelskan som nog gick helt okej och sedan uppsatskrivning på spanskan som kan ha gått hur som. Sen var det kaoz på svenskan och det kändes som en utredning när läraren skulle sätta omdömme trots att hon inte varit här på hela förra terminen. Massa strul med redovisningarna vi hade då förra läraren bedömt alla olika och på olika saker. Nu är det iallafall fredag!! Så sjukt jävla härligt. Ikväll är det tjejmiddag hos Stina och efter det ska jag hem till älskling. Mycket bra fredag om du frågar mig.


weheartit


Min dag blev plötsligt så mycket bättre


Mother*****

Vilken jävla skitdag. Skulle ta bussen 07.41 eftersom jag började 8.40. Den bussen kom aldrig och nästa var försenad, precis som 5an från Hyllie också var. Detta gjorde att jag och Kelly kom fram till skolan klockan 9. NIO! Väl på skolan dör jag av hunger eftersom jag även försovit mig imorse så vi tänker att vi ska köpa en bulle i caféet som ligger i källaren på skolan. När vi gått ända ner från tredje våningen visar det sig att det är stängt. Så vi får gå hela vägen upp till fjärde våningen för att ha psykologi. På lunchen är det smulbroccolisoppa. Gott verkligen. Sedan har vi världens onödigaste lektion i företagsekonomi där vi inte gör nånting följt av matte. På matten kände jag mig så jävla grym för att ha fattat och räknat ut alla uppgifter vi skulle räknat, och fått rätt på exakt alla. Så jag går fram för att visa en uppgift på tavlan och det visar sig att jag skulle fått fel på den om det var på ett prov, för att jag gjorde en annan uträkning. Den första uträkningen har jag alltså räknat på ALLA uppgifterna och den nya förstår jag inte. Jättekul att veta. Vi slutar 14.05 och jag ska själv ta bussen hem. Ser att 5an kommer utanför skolan och springer och tänker JAA JAG HINNER. Det gjorde jag inte. Bussen körde när jag stod utanför dörren. Fick då vänta i ca 12 minuter på nästa. Väl på Hyllie har jag precis missat 6an till Klagshamn och får vänta i 14 minuter på nästa. Jag kommer hem, kan andas ut. Går ut i köket där min syster står bakom ett hörn för att skrämma mig. Ja, det gör hon och jag börjar storböla. Sen var det bara att gå för att hämta barn på dagis och vara barnvakt. Bestämde mig för att ringa upp älskling för att må lite bättre eftersom jag alltid gör det när jag snackat med honom. Men nix pix, vi börjar bråka om ja, jag har ingen aning om vad faktiskt. Fler tårar. Pappan till barnen kommer hem, han säger att han inte har några pengar ute så jag inte kan få min lön och jag som har 13 kronor på kontot blev skitglad för det. Sedan kommer jag innanför dörren och det första jag möts av är en stor falukorv och mamma som skitsurt säger "mmmm jag har också haft en pissdag." Denna dagen vill jag lägga på skånetrafikens kontor och sedan spränga den. Det var min dag det. Jävla *******.


Min dag i text?

Är så trött på skolan så det finns inte, och det är den 12 januari. Vi slutar den 17 juni. Dagen har bestått av dryga lektioner som gjort att man bara vill somna (vilket jag gjorde). Igår var som sagt elias här och vi såg filmen Traffic. Eller ja, han såg och jag somnade. Efter skolan åkte vi tjejer in till apoteket och sedan satte vi oss en stund på mc innan jag åkte med en buss utan stötdämpare hem. Min onsdag det. Tråkigt och konsist.

2011-01-11

Denna dagen har bara flugit förbi känns det som. Började med psykologi och företagsekonomi och efter skolans goda (eh) kebabgryta var det dags för basket på idrotten. Och jag gjorde 2 mål!! Efter skolan begav jag och kelly oss in till stan för att fördriva tiden tills jag skulle till um 17.30. Slutade med att jag handlade en underbar tröja med cashmerekänsla på rean för 74.50 pix. Sedan åkte vi hem till kelly och åt korv stroganoff innan jag åkte tillbaka till stan och mötte upp elias. Citytunneln hem och nu en soppa senare ligger vi i min säng och ska snart mysa film. Nej nu ska jag pussa min pojkvän istället för att skriva här! PUSS.

Vatten fast godare


Har precis målat naglarna i färgen Satin från Mavala. Det är som att måla naglarna i en djup sammetsröd julaftons-sidengardin. Typ. Har även smörjt in mig med Shea body butter från body shop. Den luktar HIMMELSKT. Och har tagit min svindyra hårinpackning. Ta-hand-om-mig-själv-kväll?

Monday the 10th


Efter en ovanligt dryg skoldag med ett mvg på ett geografiprov (yay!) och en ändring i schemat som gör att vi slutar senare 2 dagar i veckan, begav vi oss in för en fika i stan. Blev en hel del skratt och skitsnack och timmarna bara flög förbi. Nu är jag iallafall hemma och ser lite sex and the city och ska bara råchilla resten av kvällen för jag har en känsla av att den här terminen inte kommer bli en piece of cake.


Pizza Hut


Vaknade 4.30 av ett telefonsamtal inatt och kunde inte somna efter det (kunde inte sluta tänka på vampyrflickan) så jag satte på lite satc-avsnitt och drömde mig bort till n.y medan älskling låg och sov bredvid. Är minst sagt trött idag. Vi blev iallafall väckta med nybakta bullar vid 11 och sedan åkte vi in till stan där vi strosade och åt på Pizza Hut. Pepperoni lovers är min love. Sedan provade jag en miljon reakläder tills vi tog en fika på espresso house innan jag tog citytunneln hem. Imorgon är det skola och jag vill vill vill inte. Fan. Hatar vardagen.


love is the greatest feeling

Igår ville jag och älskling egentligen hitta på något men tiden gick och vi kom inte på något att göra och helt plötsligt var det kväll. Vi åt hummersoppa med tiggerräkor (som var så JÄVLA goda), vitlöksbröd och grön sparris which I love. Sen bänkade vi oss i soffan med mina föräldrar för att titta på Hipp Hipp och sen började vi kolla på Låt den rätte komma in. När den söta lilla flickan helt plötsligt fick världens vampyrögon och hennes pappa tömde en kille på blod mitt i skogen bestämde vi (jag) oss för att gå in till mig och kolla sex and the city avsnitt istället. Sedan bara myste vi sönder och hade kramkalas, typ. Måste även berätta att igår skulle jag locka håret med min systers nya locktång, också blir det skit för det är en skitlocktång upptäcker jag. Sedan bränner jag mig rätt rejält och på toppen av det hela har jag pms så jag sitter och storbölar tyst för mig själv för att jag inte vill att elias ska se. Ja, sedan upptäcker han ju det och hämtar is, spolar vatten, pussar, kramar, sätter igång sex and the city, bäddar ner mig. Ja, rubbet. Jag har nog världens bästa pojkvän. Sju månader officiellt imorgon och nioochenhalv månader sedan vi träffades.


Äggamacka

Idag vaknade jag inte förrän halv 12. När jag kollade på väckarklockan var jag tvungen att kolla på min mobil om klockan faktiskt var så mycket och det var den. Så jag bestämde mig för att gå upp och fixa en riktig "jag-tror-att-jag-är-en-kock" frukost. Det blev egg in a basket som jag tror det heter. Heaven on a plate med andra ord. Sedan dess har jag mumsat lussebullar och fixat med den nya designen och sett nått sex and the city avsnitt emellan. Snart ska jag traska iväg till affären för ikväll ska jag laga mat till min karl. Blir pasta bara för att jag blivit så förälskad i pasta att det knappt är sant. Innan tyckte jag folk var så knäppa när de beställde pasta på restauranger och sånt eftersom det finns så mycket roligare grejer, som kött. Men nu, nu jävlar ska det ätas pasta.


RSS 2.0