när alla andra sover.

Det känns som om resten av Malmö sover och att det är som den där tidiga morgonen jag tog foto på för några dagar sedan. Mörkt och hemligt. Jag vet att om jag kikar ut genom persiennerna så möts jag av ljust januariväder. Elias åkte för en stund sedan, innan jag knappt hann vakna. Han skulle till Köpenhamn och jag känner ett stänk av avund eftersom jag älskar den staden. Det ligger alltid en förväntan i luften när man vaknar på lördagar. Man är helt fri att göra precis vad man vill. Jag tar en paus och känner efter vad jag vill göra idag. Men det är svårt att komma på något när man tror att det är natt fortfarande. Känner doften av bacon från köket så dagen får börja där.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0